ابزار رایگان وبلاگ

ابزار وبلاگ

کد آهنگ

علم نانو چیست ؟
نسیم خوش دانش
درمسیر کمال چراغ دانش روشن کننده راهتان باد
نگارش در تاريخ سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:, توسط محسن پرزلف قمصری

«علم نانو»

در ابتدا می خواهیم بدانیم نانو چیست؟

تمام مواد اطراف ما «جامد،مایع و گاز»از ذرات ریزی به نام ملکول تشکیل شده است که این ملکول ها هم از ذرات ریزتری به نام اتم درست شده است،که حالت طبیعی ماده است. مثل قطعات خودرو،کامپیوتر،پارچه و....

برای این که خواص مواد را تغییر دهیم و بتوانیم از آن ها استفاده های بیشتری ببریم باید تغییراتی در این مواد ایجاد کنیم که به دستکاری و تغییر دادن اتم های موجود در هر ماده ای   «علم نانو» می گویند.

دانشمندان با تغییر دادن اتم های مواد که همان فناوری نانو است توانسته اند کفش ها و لباس هایی تولید کنند که با تاثیر گذاشتن بر روی گردش خون بدن خستگی را از بین ببرند و یا مثلا در صنایع خودرو سازی ،قطعاتی بسازند که خودرویی سبک تر،

راحت تر،ایمن تر با کاهش مصرف سوخت داشته باشیم.یا در ساختمان سازی از مصالحی از نانو داشته باشیم که عایق گرما،رطوبت و صدا باشد تا در همه چیز صرفه جویی شود.

باطری هایی که انرژی بیشتری را در خود ذخیره کنند و ابزار هایی که بتوانند با تشخیص دادن علایم زلزله آن را پیش بینی کنند .پس در این جا متوجه می شویم که علم نانو در زندگی انسان تحولات اساسی ایجاد می کند و فواید زیاد در صرفه جویی،تامین محصول بیشتر با هزینه ی کم تر و افزایش درآمد های ملی دارد.                    

نویسنده:سجاد خاندایی قمصری

دبستان 22بهمن قمصر

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





cache01last1580700102